torsdag 17 februari 2011


I give my body my word

Under viljans markerande drivande kraft
existerar
livets hav
kroppens rörelse
självklarhetens njutning

Ge dig själv en gnutta mod
att upptäcka 
djupare
evighetens kraft
den heliga graal
en chili värt besväret
livet själv
får en kraftfullare fylligare smak

Yehaaa,
vardagens
härliga
piripirilust
ges tillfälle att avnjutas
på plats!! 



Mitt företag är i gång, spännande! Jag står i ett vägsjälvägskäl och vet inte riktigt hur mina vägar ska vandra. I dessa stunder som jag kommer till återkommande i mitt liv, där vägarna drar åt olika håll och jag står där framför skylten .. om det nu finns skyltar och skall välja vilken väg. Då iaktar jag min kropp, mina kropps rörelser. Jag skall ge ett exempel. som om jag välja om jag skall åka skidor eller ej. Jag ser då på min kropps rörelse vilket val jag skall välja. Så om jag då dras åt att ta på mig termobyxorna, japp .. då är det bara att gå ut och åka. Så i detta val jag står i nu, iaktar jag min kropps rörelser för att hitta bortom rädslor. Vårt samhälle är ju uppbyggt på rädslor, att vi skall vara rädda människor, för det är kanske lättare att styra. Men ett samhälle byggd på rädsla vill inte jag ha iallafall. Önskar dig en fin dag. Kram på dig!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar