måndag 7 februari 2011


Jag dansar staccato .. 

Dag 1

Dag ett på min resa till/med eget företag. 
Har klurat mycket på patientförsäkringar, skatteverket och dylikt... 
Regler, lagar och förordningar. Jättekul, tufft och spännande... 

"The reason you want every single thing that you want, is because you think you will feel really good when you get there. But, if you don't feel really good on your way to there, you can't get there. 
You have to be satisfied with what-is while you're reaching for more." ~ Abraham



En vän på facebook reagerade och konstaterade vilken konstrast det är mellan min konst och sjukgymnastik. Kan kanske tyckas så men för mig så innebär det att
frigöra dansen/rörelsen, hitta flödet i våra kroppar och i livet, släppa på spänningar.

 Kropp och huvud är ett så om jag har mycket spänningar i exempelvis nacke, hals så blockeras syre upp till huvudet och vi tänker inte lika klart som om vi skulle ha fri syretillförsel. Vår kropp är det enda vi har, vårt verktyg här i världen för att manifestera det vi vill, känner och tänker. Det är via min kropp som jag ger poesi, dans och målning.. och med min sjukgymnastik kan jag hjälpa människor bli av med blockeringar, våga mer alltså... ge kraft. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar