tisdag 17 mars 2009



Styrka till att födas på nytt,


Goda dag här kommer jag,


upp ur jorden in i solen!


Jag lever och det är så skönt


att sträcka sin trötta sömniga


kropp upp till en bön för att


vinter övergår till vår


sovit ut


tills nu


dags att lyriskt virvla ut i det ännu våta gräset


och välkomna det som kommer upp i tö


insupa varje kraftenergi som går att känna


andas in så hela kroppen knakar av liv


Tiddeli


Vi ses därute i vardagsvimlet bland mål och riktning


mellan det vi kallar viktigt, borden och måsten finns VI

Don´t ever forget yOUr mission


how to be a brilliant human beeing!

yOU have the brilliant answer in your


body that never lies.


Av My

Å kan inte låta bli att delge en recension jag fick från festivalen förra helgen. Tack http://www.knytpunkt.se/ för att ni var där. Det var spännande att göra en performance utomhus mitt bland springande människor med mål och riktning till något helt annat än att stanna upp för att insupa något nytt .. men de fick med sig ord via högtalare .. som en liveradio ..

"Sist på scen eller rättare sagt framför scen var My Rådmark som gjorde en performance.My Rådmark började skriva dikter 1995 och har även hållit på med performance sedan 2004, My är väldigt kraftfull i sin performance och hon använder hela registret, både kroppsspråk och ansiktet visar vad hon vill förmedla.Performance är inte så vanligt i Örebro och jag tror att vi är lite ovana vid den typen av framträdanden speciellt utomhus, men det var en upplevelse att se och höra My på Våghustorget."

Bilden är tagen av Johan Gullberg från knytpunkt.

4 kommentarer:

  1. ...fortsätt, fortsätt, fortsätt, fortsätt, fortsätt förmedla, förmedla, förmedla, förmedla, förmedla !!!!!!!!!!!!
    Låt mig, låt oss få brinna med hjälp av dina LIVGIVANDE ENERGIER !!!

    Tack My ! / Erik

    SvaraRadera
  2. Å va roligt Erik, tack för dina ord och för att du följer min blogg, nu blir det bokskrivande några timmar!

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket tjejen! Vi får se hur det går i tävlingen, det visar sig den 6e då förlaget plockar fram de 5 de gillar bäst till en delfinal. Och grattis själv. Jättekul, plus en klockren bild ; )

    SvaraRadera
  4. Hej kära vårblomma!
    Tack för att du ger vårspritt och livsenergi i både rötter och riktning... Jag njuuuuter din poesi lite nästan varje dag.

    Kram,
    gita

    SvaraRadera