onsdag 25 mars 2009


Bred ut varma famnar,

finn en snödroppe

och prata om styrkan att vara vacker

om inte snödroppen har kommit än

prata med jorden om dess inneboende kraft till att uttrycka liv

om jorden är översnöad

prata med snön om dess oändliga

möjligheter till styrka!

När vårens första solstråle lyser in i din själ


gläd dig åt den lilla sekund av gnistrande glädje

som kan komma åter, åter och åter!


Minns det som kommer ske


och njut av vitaminkicken


Av My

Bilden är tagen i Växjös urskog 2008, en påminnelse om vad som finns under snön ..

2 kommentarer:

  1. "Prata om styrkan att vara vacker" mmmm... Jaaa!!!
    Jag vill prata om den platsen i själen där jag är vacker och känna styrkan att våga skapa mitt liv därifrån... det naturliga, enkla... självklara. Skönheten! Jag vill bygga den styrkan... integriteten ur rätten att vara vacker... så vaker som jag är... som vi alla är... naturligt.

    Tack för att du påminde mig. :-)

    KRam,
    gita

    SvaraRadera
  2. ...ja juuuust...den lilla sekunden av gnistrande glädje...suddar bort illusionen "besvikelse"...Jag förstår det mer och mer och vågar vara vacker mer och mer och mer och mer.
    Jag fann en snödroppe !
    Tack My för subtilt mitt i prick ! / Erik

    SvaraRadera