söndag 15 mars 2009



Solen lyser

in i rummet

jag bevarar vårens kvittrande solstrålar

i mina fötter,

kvittret ger mig mitt inre leende

ett smittande skratt

ger sig tillkänna

solen lyser in i rummet

för att stanna

en stund i mitt sällskap

tack!


Av My

Naturens underbara sätt att, trots att man vet att våren kommer, få den där överraskande känslan av lycka! This will also pass .. to something else, something else... från vinter nu till vår! Som jag har längtat efter dig sol, berg, mossa och lava. Såg förresten i dag en makalös växt, skall se om jag kan få fram en bild på den, det var som små röda rosor, vars stjälk såg ut som en gren och som kom från den gröna mossen på stenen. Är det mossens blomma eller en helt egen växt? *Förundrad*

1 kommentar:

  1. ...som vinter och vår är vi också....ständig reinkarnation.....livskraft.....tillit och glädje

    SvaraRadera