söndag 11 april 2010




I´m turning my heart into the fire
Like a vulcano in the wildest of dreams
I drop my soul into it
and my bones become once more
the dance


I´m leaving my head to my instincts
and drink the water of the oldest, mother earth
You are calling me
I´m leaving now
and my bones become once more
the dance


I´m giving my body all my love
and give my sences to the spirit
All my sufferings becomes fire
and my bones become once more
the dance

the dance
become my beauty
Av My


Bild av Morgan Mogren

6 kommentarer:

  1. Det blev en helt annan vibb av att läsa din poesi på engelska. Misstolka mig inte, det är fortfarande underbart. Dans älskar jag att se. Kommer du ihåg när du hypnotiserade mig med dansen så pass att jag inte kunde spela? =)

    SvaraRadera
  2. *skrattar* ja det minns jag.
    Jo, känner att jag kommer in i en annan rytm.

    SvaraRadera
  3. av nån anledning ,får jag vibbar till en ung patti smith ibland,när jag tittar in på bloggen....

    en av mina stora favoriter,,trots att hon är en bit över 60..

    SvaraRadera
  4. Tack Coyoteros, har inte svarat på ditt inlägg för jag blev så rörd och stolt över din kommentar. Ville vänta tills jag smält din kommentar. =) Ja, hon är otrolig! Hon har släppt en diktsamling nu nyligen den ligger högt upp på min önskelista. TACK för din kommentar .. det värmer och ger mig energi till vidareutveckling av min konstform!!!

    SvaraRadera