torsdag 8 april 2010


Blinkade till och såg hur jag lever min dröm
Alltså jag skall förklara; tidigare använde jag kvällarna precis innan jag går in i mina drömmar till att drömma om vad jag skulle vilja göra. När jag vaknade insåg jag att det var ju omöjligt. Nu är min tid precis innan sömnen drar in mig i drömmarnas värld, ett skapande, ett planerande till vilka drömmar jag nu skall ta tag i och verkställa. De är inte alls omöjliga.
Nu börjar kreativiteten få fäste för i sommar, lagom när snön börjar dra sig tillbaka och vårblommor börjar sprida sin glädje. Tokidéer kommer och går, vissa stannar kvar längre och det är dem jag sätter i jord och vårdar ömt.

Orden har makt
De kan
fånga mig,
förvränga mig,
skapa en falskhet,
söva mig

Ord som
demokrati, rättvisa, tillväxt

Jag vill ge ord en chans att skapa mening
vara de jag kan gå på,
hänga vid,
ligga under, förirra mig i
lata mig mot,
skapa bättre värld med..

3 kommentarer:

  1. Tokidéer gillar vi, de är det ända som är uppbyggt på ren skär fantasi.

    Du

    skriver

    suddar

    Skriver

    suddar

    Försöker ändra vad
    som är stadgat,
    vad som är verklighet.

    Utan att riktigt förstå
    vilken värld du har nyckeln
    till.

    En annan verklighet.

    *

    Ta det inte som du, ta det som ett tack för dina söta kommentarer, och ta det som om jag har lite tråkigt för tillfället och försöker stilla det genom att skriva en poetisk romankommentar på din blogg.

    Hur har veckan varit? :)

    SvaraRadera
  2. Ser att du ser,
    Älskar romankommentarer!! Kram!!

    SvaraRadera