torsdag 16 april 2009



Å tack för alla fina ord på vägen från Er om min poesi, det ger mig kraft och stöd att skriva vidare. Varmt tack! Fortsätt gärna, ge också gärna tips på var någonstans dikterna behöver spridas .. Jag sitter och skriver på min diktbok, nästan klar faktiskt! .. Passar på nu när jag är arbetssökande att sjösätta detta verk. Mitt mål är en pocketbok, den blir nog ca 100 sidor
med dikter och mellanord. En bok där jag får in både nya dikter och 17 år gamla,
från min anorexitid för att beskriva min väg ur destruktivitet. Vill att den skall inbringa hopp
i människor. Men ... man vet aldrig vad den kommer ge .. det var som den drömmen jag hade nu sist, då jag försökte tejpa på nya vingar av papper på en fjäril. Den dog. Inte kan jag ge mina ord nya vingar, det enda jag kan ge dem är en bra startsträcka att våga lyfta på ...

Inte alltid lätt att skriva en bok, många känslor att bearbeta på vägen. Rädsla över att visa sig, Glädje över att visa sig, Frihet över att kunna visa sig, lättnad, spänning.

Bilden tagen utanför Nora, dessa underbart vackra "rosor" som jag hittade av en slump när jag följde ljudet av vattendroppar runt en stor sten, ur det torra gräset brann den vackra röda färgen starkt!
Nu är det bara en vecka sen bär det ner till Trollhättan, men ser ut som om det inte blir någon öppen scen på festivalen, trist. Får väl sprida min poesi på annat sätt .. hihi .. fick helt plötsligt en idé men den är hemlig än så länge ..

2 kommentarer:

  1. Med Vårlig Värme och Rödhakebrösts Kristallklar
    Sång, sjunger jag : Lycka till My med din fantastiska " diktbok ". / Erik

    SvaraRadera
  2. tack Erik, Vad är det för märklig blomma på bilden? Är det någon som kan svara .. =)

    SvaraRadera