måndag 6 april 2009



Å... jag måste bara .. halvårets sista vinterbild .. tack för i år snön!! vi ses nästa vinter ..


Where ever you are dancing
Mjuk lutar jag sinnet mot mitt hjärta och pustar ut
Förnöjsam o glad över att finna att magen är ett med kroppen.
Ja, nöjsam för att livet är inget märkvärdigt,
som motsatsen till att inte finnas, bara.
Som att Lyssna på äggen som kokar i köket eller dansa schottis
med dammsugaren.
What ever
Här lever jag, granne med dig likt människor som
lever sina liv här i naturen.
Min livscykel är inte bättre eller sämre än din,
men faan va det är lätt att tro det.
Lätt att slitgöra sig loss från sig själv för att
säga ja till kopiatorns svartvita spegelbild.
Giv min själ till hand och låt den föra mig dit.
Till tokvildängen bortom radhusen.
Mjukgöra mig från ensamheten o komma ut och dansa.
Och efter några varv runt mig själv …
luta mina sinnen mot mitt hjärta o pusta ut.
Jag är Förnöjsam
Av My


I dag var jag hos Sara Karlsson och bokförlaget Bombadil publishing ett bokförlag som ger ut böcker av unga till unga. Jag skall vara med henne och framföra hennes dikter på Trollhättans poesifestival den 25 april. En härligt och givande, idéinspirerande träff som bådar gott för poesifestivalen som förresten Sara gav mycket reklam för!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar