tisdag 10 februari 2009


Vi behöver helskön tillvaro
Skratt som ekar mellan radhusen
Högt
Ohämmat
Vi behöver tid som ibland står still
På grund av ren glädjefnatt
Vi behöver släppa taget utan skam
Spela orgel på torget
Bada i sol och be varandra om kärlek
Vi behöver varandra
Vi behöver kreativa händer
Dansande höfter
Och kroppar som inte ger vika när våra

Själar fylls av kraft

Vi behöver ömhet
Vi behöver tillgång till tårarnas hav
Vi behöver tystnadens mirakel
Solens strålar
Frihetens bröstkorg
Och höfter som gungar i takt med
Din sensuella lust

Vi är liv, inte gå dag ut och dag in
Tänka på samma sak varje dag
Vi är liv
Vi behöver starka viljor

Och jävlar anamma
Vi behöver bryta vanor och sätta
Sätta oss på vår grannes stol
För att lapa soppa ur kastrullen
Vi behöver veta att detta är en tid av kaos
Och finna vår själs längtan
Våra rötters näring och
Höra vårt hjärtas hjärtrytm
Nu
I livet

VI behöver fötter som bär oss
Och möter oss
Vi behöver hjärnor som samarbetar
Sinnen som aktiveras
Instinkter
Och klar intuition som vi vågar lita på
Vi behöver vara i våra sinnens fulla bruk
I dagar av kaos och snabb förändring
Vi behöver vila i våra hängmattor
Läsa böcker

Och finnas till

Av My
Yes, jag skall vara med på festivalen systerskap i Örebro den 6 mars och Noranatt den 7 mars med poesiperformance. På Noranatt skall jag också skapa ett konstcrescendo med Ulrika Sultan och Carina Andersson. Spännande att följa sin inre längtan! Inte alls så jäkla lätt, men dock värt varenda rot som hittar hem. I mina performance kommer jag påvisa denna kraft till liv, men även de vägar som kan vara illusioner. Hål att ramla i, ibland rent av att vi bäddas ner i dem ..
Bilden är målad av mig, finns i vykort och original.

1 kommentar:

  1. Darling! ; )
    Tjusig sida -och underbar bild!
    Jag var med i Tv4 idag. Pratade lite om min bok och om författarskapet. Check it out.
    http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.848028

    SvaraRadera