lördag 14 februari 2009




Tänk om vi helt plötsligt skulle börja älska våra kroppar!

Hur skulle världen se ut då?


Av My


Igår kväll en fredagskväll, med stjärnklar himmel och träd som bokstavligen gnistrade i helljusets sken på väg till en helt underbar bygdegård, Hammarby. Vi var fyra tappra dansare och det var helt magiskt att tappa bort tankarna för att få tillägna en helkväll till kroppens rörelser, en gåva till min kropp. Att känna min kropps möjlighet till rörelser och även de begränsningar som jag har. Glädjas över livets mirakel, våra kroppars möjlighet till liv. TACK för denna underbara kväll, har sovit gott i natt, för att vakna upp till alla hjärtans dag!

1 kommentar:

  1. Hej My!
    Vad roligt att komma in till din blogg och läsa! Det är också helt facinerande hur många som precis som jag kombinerar ett aktivt konstnärsliv med att arbeta med hälsa och välmående.

    Själv är jag el-cellist med många år i Svenska kammarorkestern bakom mig. Samtidigt har jag precis startat upp Medialt och Filosofiskt center i Örebro.

    Jag skulle gärna komma och se dina alster någong gång. Skriv gärna till mig när det finns möjlighet. Antingen på min blogg eller till min mailadress som du har via Häsloaktörerna.

    Ha en fin alla hjärtans dag!
    Stor Kram

    SvaraRadera