torsdag 18 oktober 2012


Jag bugar mig djupt inför livets alla skeden och är så tacksam att jag genom min livsdans mötte dig  ...

Du om någon 
vågar se, beröra och röra dig genom dessa skeden.
Du om någon 
vågade beröra mitt hjärta, kropp och själ med en klarhet utan rädsla
Du om någon 
vågade ge mig en väg genom mönster, skuggsidor 
Se vår oändliga viddhet av mänsklighet
Se vår enorma källa till liv
Du om någon vågar 
älska genom att förstå att vi är dem vi är.

Tack. 

Du är en av mina stora lärare genom livet, jag tänder ljus och dansar, förkroppsligar din visdom genom mig och för livet vidare .. med saknad och längtan, med styrka och jävlar anamma att visst är det möjligt att leva med hela vår kropp, tanke och själ i en enormt stark dans .. genom livet .. att vi dansar på kärlekens dansgolv och därmed tryggheten att vi är .. dem vi är. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar