torsdag 24 mars 2011


Tänk 
som nu
när det blir stiltje i poetens sinnen
dras in i längtan till annan tid
att lätta 
från marken
att fälla ut vingar 
 vila i sinnesro
tills vindpust
kommer
och 
det
bär
vidare
snabbt

våga ha tillit till poetens sinnen
och i den stunden
våga vara här 
trots
ingenting märkvärdigt
men i det icke märkvärdiga
finns lika mycket
liv
som i det märkvärdiga
Detta mina vänner
är
värt allt



Inte lätt att ha en blogg och sen få stiljte i poetens sinnen. Men nu sätter jag mig trots ickekraft ändå här och skriver, visar mig där jag är helt enkelt. Något kommer det ändå ut ur mina ord, tangentbordet och när jag nu satt mig för att skriva så börjar mina sinnen att arbeta .. som att det kommer en lätt bris in i mig så att jag kan lätta mina vingar och min inspiration får kraft. Tacksam för att jag tog tiden att ge min vilja till att skriva chansen, trots stiltje. Att även om det känns motigt ändå visa mig med allt som är jag där jag vill vara .. och just nu här med dig via min blogg ... Kram på dig därute!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar