onsdag 13 oktober 2010



Då var det teckensnitts letning, mitt förlag hade inte licensen till ett av de teckensnitt jag behövde, så det blev att förkovra sig i teckensnittets magiska värld .. och vilken värld .. med mycket lite begränsningar för
den novise, så när förlaget skriver att de står för typsättning, så be aware .. det behöver inte innebära att de har alla de teckensnitt som ditt mästerverk kräver.. så nu har jag letat runt, vissa är gratis, vissa behövs ett mail till upphovsmannen för klartecken och vissa krävs att man köper. Men eftersom jag redan har skapat diktsamlingen i indesign med teckensnitt och layout så var det mycket svårt att ändra på i mitt huvud. Jag vet liksom redan hur min diktsamling skall se ut... så efter många om och men så finns vägar att gå eftersom jag har en imac och i den så äger jag licensen... så i en värld där jag inte förstår mig på mycket, hittar jag vägen .. dock inte utan hjälp!!  Krånglig värld, ja!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar