tisdag 8 juni 2010




Våga vara blomman
Våga förgänglighet
skönhet
mod
utan den
är du ingen


innan du drar vidare
våga älska dig själv
med alla sinnen
omfamna din egen dröm
drar det vilda i dig hela tiden
som ett andra hem

Bilden tagen av Erik Marcusson en fin dag med poesi, piano, lunch och bild. Jag börjar likt mina sådda frön finna blommor på min väg. Har nu äntligen fått ett förlag för min första diktsamling. Känns härligt och spännande att få flyga högre med mina dikter. Har också i dagarna hyrt en atelje till min dans och poesi, ett kreativt space! Sätta ner foten, gå några steg till och se om det håller.. kram!!

1 kommentar:

  1. Maskrosbollen finns i din ögonsockel. Den sitter där, redo med sina frön att spridas ut i världen. Precis som du gör med din blick och ditt sätt. Du sår och sprider positiva och kreativa frön i oss alla.

    Maskrosöga....

    SvaraRadera