fredag 18 juni 2010

Örebro Läns museum
är min arbetsgivare i sommar

Jag och Ulrika Sultan kommer vara turistområdesvärdinnor i Pershyttan utanför Nora.
Yes, andra året i rad och det är en sådan häärlig livskvalitet att arbeta utomhus och just där i den vackra natur som finns.


POESIBINGO i gröngräset i Hyttbacken

18 juli klockan 14.00

Bingobrickor kostar 20 riksdaler. Vad är då poesibingo undrar du? Jo, istället för siffror som
i vanlig bingo så använder vi ord. Jag kommer framföra dikter och så är det upp till dig och hitta orden i det jag säger..och ropa bingo när du får en rad .. mitt i poesin!! Förra året var det regn så jag hoppas att detta året skall bjuda på finfint väder för hela familjen. Är det någon poet som redan nu vill vara med? Hör av dig i så fall till mig!! Förra året var det poeten Sara Karlsson och förlaget Bombadil Publishing och Noras bibliotek som var medarrangörer. Får be om ursäkt, vet faktiskt inte varför filmen från youtube blir typ halv .. ??!?? TACK Ulrika .. nu är det givet snyggt!! =)


FOLKTRO I BERGSLAGEN
8 augusti klockan 16.30 - 17.30
med bland annat poesi ..

Så boka dessa datum redan nu .. och så varmt välkomna till en helt underbar sommar i vackerhetens och poetskönhetens Sverige!!

6 kommentarer:

  1. Ser fram emot sommarens kulturaktiviteter. Videon blev halv pga den är för stor för din blogger ram. Du kan enkelt ändra storleken om du går in i htmlredigeringen på ditt inlägg och sedan ändrar width och length =)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åå tack Ulrika, nu blev det ju riktigt bra!! =)
    yes!! jag med!! Har varit förbi Hyttan två dagar i rad och folk där varje gång .. roligt!!

    SvaraRadera
  3. låter riktigt spännande...

    å med en så dynamisk och färgrik duo så finns ju alla förutsättningar..för nåt riktigt braaa.

    SvaraRadera
  4. Vad betyder Coyoteros? *nyfiken*

    SvaraRadera
  5. coyoteros är n lånad signatur,,är egenligen en av många apacheklaner i sydvästra usa,,har även använt lozen som var en kvinnlig apacheledare och medecinkvinna..

    ibland känner jag en viss samhörighet med just urbefolkningen i amerika,,kanske beror det på att mina rötter kommer från södra finnland,,som numera är i rysslands ägo..hmmm

    SvaraRadera