lördag 9 januari 2010

Jag kallar på
det vilda
brådvildskrattet
D som hörs, syns, smakas och
känns.
När jag går vilse
går i spår från förr
Led mig rätt
rätt
in i
***
kärleken!
Jag är redo.
verkligheten!!
hela tiden.

Av My
Har hört att vi har våra sinnen och att vi i viss mån använder olika delar av våra sinnen för kommunikation. Som att vissa människor SER mycket, uttrycker sig genom synen. Andra HÖR bra, orienterar sig efter hörseln medans andra har utökat KÄNSELsinne. SMAKEN har andra som utökat sinne. Hur upplever vi verkligheten, vilka sinnen är skärpta?

4 kommentarer:

  1. ...ojjjj !!! ...jag tror jag är lyckligt lottad !!! Alla dom där sinnenna gör att jag ÄLSKAR LIVET <3 !!!

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag blir att du skriver om detta. Precis så tänker jag som lärare. Hur kan jag nå alla barnens sinnen så att det som kommunicerar med känsel eller syn har lika stor chans att lära som de som lär med hörseln.

    Saknar dig! Kram

    SvaraRadera
  3. Hej på Er!
    Å Världen är så tacksam över att just du Ulrika blev lärare, men det gamla illusionerna och ramarna får passa sig riktigt noga. ;)
    Visst, hur kan du nå alla sinnen? spännande samtalsämne .. till grund för en fika! =)
    kram!!

    SvaraRadera
  4. .. och JA Erik, =) du är lyckligt lottad!! Men det är inte bara slumpen, det finns ingen nitlott .. det gäller att uppfatta sina sinnen. Se potentialen och dive!! Hörde nyss om fåglarnas sjätte sinne; de kan se/känna av magnetfälten på vår jord och följa dem. kram

    SvaraRadera