tisdag 22 september 2009


Detta är en kärleksförklaring o himmel. Jag tittar upp och där finns du, Din vackra närvaro i världen, så fylld av eviga uttryck, du existerar hela tiden runt mig med din enorma kraft att kunna förgöra och bygga upp. Jag öppnar i inspiration och förväntan mitt fönster varje morgon för att möta din kärlek, oblygsamma klarhet.

Du källa av uthållighet, kreativitet och andligt seende;
Jag kan inte nå dig med min jordiska natur även om det är min stora längtan, bara genom kärlekens öppna sinne.
I varje handling frågan finns; Vad skulle Kärleken göra?

Jag kommer aldrig att kunna förstå dig, ta hand om dig, ömma dig, kontrollera dina krafter, få dig att förstå mig -
jag ber därför att när jag försöker för många gånger; få mig att se att jag bara går in i analysens virrvarr och gör mig själv liten.
Det jag gör är att älska dig genom tid och rum, älska dig genom mina fyra element; eld, vatten, jord på ett luftigt avstånd, älska dig genom tiden, växtriket, djurriket, mineralriket. Älska dig i de fyra väderstrecken.
Glöm inte bort att dina krafter är starka och din impulsivitet kan förgöra frön som är beredda att gro, var därför hän mot mitt folk, glöm inte bort kärleken.
Jag kan öppna mig för dina gåvor och låta mig gro, frodas och leva under din himmel, men glöm inte bort att jag ibland kan vara rädd för din stora gåva att förgöra, förändra, bryta ner.
Vi finns till i tillit till varandras krafter, du kan inte leva utan min närvaro, jag kan inte leva utan din närvaro. Vi finns i varje levande väsen … magiskt.
Du Himmel, jag Jord möts vi i det som hela tiden existerar mellan oss
kärleken.
Av My

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar