onsdag 16 september 2009



Look into the mirror

the mirror of change

constantly moving

like dance

Av My


Dansen ger mig frihet. Dansen är min medicin, mitt redskap för uttryck av känslor och energi. Jag har dansat många år i min egen kammare och på workhops, för mig själv till mig själv. När jag dansar infinner sig perioder av närvaro som varvas av perioder av letande, sökande. Om jag är i sökandet för länge i någon period av dansen blir det tråkigt. Ändrar rörelse och energin, närvaron återkommer.

Att titta på dans är en annan sak, vad händer i den seendes ögon och hjärta? Upplever den personen samma sak som jag, perioder av tråkighet med perioder av närvaro? Och händer det i samklang med mig?

Blev filmad idag av Morgan Mogren på FunkyAlien. Skitkul!! Skall bli spännande att se resultatet. Kanske blir det pausdans i ett större projekt, vem vet när Morgan skall "kill his darlings".. Min dans har aldrig blivit filmad på det sättet förrut. härligt nog känns det bra nu efteråt, känner mig nöjd med fötter och händer i färg. Och som vanligt inbringar sig fortsättningsbilder hur scenografin skulle kunna förändras för en fortsättning. Det var kul Morgan, lycka till med redigeringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar