måndag 8 juni 2009


Vildvittran i mig

släpper taget om reversetangon och
går istället in i en trancedancedrive

med vinden
vill dansa till centrum av själen

för att där lösas upp i tomrymd

vildvittran i mig

ger blod, svett och vind

för mig mot min vilja igen ut i perfierin

där alla skönlittrors alla blad

bli till en solig längtan

som vill verkställas till en hel kropp

med känslor, tarmar, mage och liv

Vildvittran i mig drar en andra vals

för att återigen förena sig med centrum

innan dess solen gett upp

sitt grepp om mitt hjärta
Vildvittran i mig

ge mig nya toner att vandra på
Ny vardag,

en ny varje dag

Må vildvittran aldrig tröttna
tidigare än det är dags


Av My

Dikt halv tre en söndag till måndag. Bilden är från Niklas raggarbil Dodge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar