lördag 13 juni 2009


*skrattar*


jag råkar snubbla på livets oändligheter


och finna tillitens eko


Jag råkar göra sönder trygghetens kudde


och finna frihetens fjäder


Jag råkar tysta ner föraktets handboja


och finna självkärlekens varma puls


i livets ådror


Jag råkar en sekund tystna, lyssna


och finna bruset av universum


i mig


och jag dog


för att envist blåsa liv i mitt hjärta


jag råkar vakna


och inse att jag är större än förminskningens grundare.


*skrattar*


Käre Jante,


Nu gäller tron och tilliten inget annat!


När ekot av tilliten höres, tro då att vi kan skapa


avspända axlar,


en kropp värd att leva i,


ett samhälle värt att utvecklas i


och en livspuls värd att följa.


Tro intet annat.


Och varje gång du tvivlar


andas


känn ekot av tillit


sprider sig så att du minns


ditt kärleksvärde.


Bli din egen kändis


skriv din egen autograf


och jag lovar dig


du kommer bli älskad


sedd


av dig själv


som om det var värt något?


som om det ÄR värt allt.




Av My

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar