onsdag 21 januari 2015



Att vilja vara där hela tiden, i det stora härliga havet av kreativitet och utrymme.
Ibland krockar det rejält med resten av världen. Som nu när vi skickade in information till en utbudskatalog om kultur, som skall gå ut till rektorer på förskolor och skolor. Då tror jag ju att det finns plats, men icke. Det finns inte plats?
Vilka är det som bestämmer vilket "utbud" vi skall ha i länet .. och framför allt vilket utbud rektorerna skall få välja emellan?
Det är väl underbart att få visa upp ett stort utbud ..
Ibland krockar mina föreställningar med vår samhällsram
Vissa regler är svårt och veta till vad och varför.
Stängs en dörr, behöver jag öppna en annan ... släpp släpp släpp

Spännande projekt på gång. Nu vill jag flyga lite. Göra lite live ..
Ge lite av kraften. Få dansa i evigheten mitt i livet. Därav att jag söker mig hit åter och åter. För att dansa i känslan av evigheten och det stora. Påminner mig om en film jag lagt ut på min sjukgymnastsida där det handlar om vår bindväv. Vår bindväv är flexibilitet och oanade kombinationer av små små vätskesträngar .. så vackert, så flexibelt och funktionellt.

Idag dansar jag min bindväv.

***






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar