tisdag 29 november 2011


Finner jag kraften att vara där jag är
att möta det som är
att känna det som är?

tillslut finns inget annat 
än att faan bara släppa taget
för så är jag född
när jag vågar
vara sann
där min tanke
min känsla
och min kropp
talar samma språk
Då omhuldas jag
av livet

det är DÄR jag kan utveckla min potential
längst in där jag har översikt över allt
men samtidigt inte vet alls vad som kommer ske
för när jag ger mig hän
släpps livet fritt

allt blir sett ..
mina tillkortakommanden
och småfisförminskningsfraser,
 ragglandetrorvetbästregler, 
starktrotadeickevarandemönster 
ooo  
även då jag är rädd, uttråkad, ledsen, knepig,
då ingen annan förstår mig
inte ens jag
om jag inte vandrar längst in till det som pulserar inom mig
vem skall då se all skönhet
vem skall se verkligheten genom mina ögon
om jag inte vågar öppna dem

OM inte jag släpper mig själv fri .. 
vad är då frihet?

My

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar