måndag 10 maj 2010


phu, nu sitter den uppe. Utställningen på Konstväggen på biblioteket i fin gemenskap med förskolorna i Nora som har utställning i stora salen. Min utställning här fick heta; Goda Nyheter.
Och är en euforisk hyllning till kronprinsessan Viktoria och Daniel som gifter sig i sommar och därmed en hyllning till Kärleken. Hade ju tänkt att skicka in en dikt till Babel, som hyllning till kärleken. Men får bli på konstväggen i Nora istället. Hade också som mål att bara ha kul vid skapandet av utställningen och det har jag haft. Det blev enligt mitt tycke en traditionell utställning, men som med alla mina konstuttryck finns det mycket att fördjupa sig i om man vill .. varmt välkomna att titta förbi. Poesin kan förändras, genom att någon köper poesin eller att jag helt sonika byter ut den. Who knows the way of love?

1 kommentar:

  1. Gud vad roligt. Två av mina favoriter har utställnings samtidigt! Jag ska genast gå och se vilka känslor du förmedlar denna gång.

    SvaraRadera