lördag 9 maj 2009


Så spännande hur livet kan ge härlig vändning. Idag såg jag verkligen fram emot en stunds ro i Sulos tolkningar av diktaren och författaren Ernst Brunner ordvärld. Jag var också mycket lycklig över tiden, sen eftermiddag. Jag kom dit men fick se att det bara var tre betalande, jag och ett par till. Då började jag undra, var är allt folket? Är det marknadsföringen eller är det att Örebro inte är en stad att framföra nya spännande kombinationer av upplevelser? Medan Sulo och Brunner försökte bestämma sig om de skulle köra eller inte, satte jag mig vid detta par och började småprata. Härligt möte!! Konserten avböjdes, inte ens rabatt på skivan fick vi som hade åkt så långt för deras skull. Synd. Men väl utanför Konserthuset fick paret sätta sig på första parket och jag gav dem livepoesi utomhus. Att Brunner och Sulo kunde gå miste om oss, det förstår jag inte. Jag åkte hem med härligt minne trots allt! Länge leve livet!
Bilden är från cd Ordljud, en cd där olika poeter framför sin poesi till ljud. Går att ladda ner gratis här!

1 kommentar:

  1. Men! Att de avböjde. Klart att de skulle ha gjort det ändå. Vad är det för sätt att ställa in?! Hmmm världen är bra underlig ibland.....tänk vad bra det hade kunnat bli....

    SvaraRadera